كلن بوترول Clenbuterol

۳۷ بازديد

كلن بوترول Clenbuterol

 

كلن بوترول Clenbuterol استعمال پزشكي دارد و در بيشتر نقاط دنيا به منظور مداواي آسم و برونشيت استفاده ميشود و از طرفي يك داروي نيروزاي جديد و محبوب براي پردازش ورزشكاران در مسابقات ورزشي به حساب مي آيد. كلن بوترول يكAgonist beta-2 است با خصوصياتي كه با آدرنالين يك كمي شباهت دارد .كلن بوترول بعنوان يك داروي محرك به حساب مي آيد و استفاده كننده تقريبا بطور عموم به عوارضي همچون لرزش دست ، بيخوابي ، فشار خون بالا ، طپش قلب و ندرتأ حالت تهوع دچار ميشود.عوارض ذكر شده در كل سريع پايين مي آيد و كم ميشود البته به محض اينكه كاربر به دارو عادت كند.ورزشكاران ناظر كشف آن هستند چون دارويي جذاب و داراي خاصيت و اثر ترموژنيك ميباشد و قابليت چربي سوزي بالايي را دارا ميباشد و قدرت بدني را به طور قابل ملاحظه اي افزايش ميدهد.همچنين داراي خواص خفيف آنابوليكي و آنتي كاتابوليسمي ميباشد.

مصرف كلنبوترول با افزايش حجم عضلاني، افزايش قدرت بدني و از همه مهم تر نيز با تشديد سوخت و ساز چربي ها در بدن همراه بوده است. تاثيرات آنابوليكي كلن بوترول را مي توان در آنتي كاتابوليك بودن آن دانست. كلن بوترول از تجزيه شدن پروتئين در عضلات جلوگيري كرده و بدين ترتيب موجب تشديد رشد عضلات در ورزشكاران مي گردد. كلن بوترول زماني كه در دوره هاي كات بكار گرفته شود، تاثيرات مثبت جادويي در كاهش ميزان چربي زايد در بدن خواهد داشت. زنان و يا كساني كه مصرف دارو در ورزش را به تازگي شروع كرده باشند، به راحتي از كلن بوترول استفاده كرده و علاوه بر تشديد عضله سازي در بدن، چربي هاي زايد خود را نيز به آساني مي سوزانند. كلن بوترول استروئيد نبوده و خواص شايع و معمول استروئيدها را نيز در پي نخواهد داشت اما با اين وجود، كلن بوترول نيز عوارض جانبي خاص خود را در پي دارد.Sergi Constance by Jorge Freire (5)

 

دوز اثر كلنبوترول نسبت به اثر خواسته شده در نوسان ميباشد. كلن بوترول به صورت قرصهاي ۲۰ ميكروگرمي وجود دارد ولي با اين وجود به صورت محلولهاي غليظ قندي دارويي و به شكل آمپول هم موجود ميباشد .

در شروع دوره دوز مصرفي را به تدريج و هر روز افزايش دهيد تا سر انجام به د ا منه دلخواه مصرف برسيد .اين اقدام سبب ميشود عوارض جانبي ناشي از مصرف دارو كاهش يابد.اگر از همان شروع دوره دوز مصرفي را افزايش دهيد مسلما با عوارض جانبي بيشتري مواجه ميشويد. آقايان دوز مصرفي روزانه خود را در سطح ۲ تا ۸ قرص حفظ ميكنند و عده اي نيز ادعا ميكنند كه قادر به تحمل دوز بالاتر هم ميباشند.بنابراين در برخي موارد، مصرف ۴ الي ۱۰ قرص در روز نيز با رعايت احتياط توصيه و تجويز شده است.اين رقم در مورد خانم ها متفاوت بوده و به ۲ تا ۴ قرص ميرسد.

 

كلن بوترولاصولا داروي گشاد كننده برونشها بوده و در سرتاسر جهان، از آن براي مقابله با حملات آسم و براي درمان تنگي نفس آدمي استفاده مي شود. كلن بوترولچند سالي بيش نيست كه در قلمرو ورزشهاي قدرتي وارد شده است.

 

فرم شربت و تزريقي كلن بوترول نيز ساخته و عرضه شده است اما ورزشكاران و يا متقاضيان خدمات لاغري اغلب از قرصهاي كلن بوترول استفاده مي كنند. دوز موثر و مناسب كلن بوترول براي هر كسي متفاوت بوده و هر فرد بسته به ميزان حساسيت بدن به كلن بوترول مي تواند به مرور زمان و با امتحان كردن دوزهاي پايين تر و افزايش تدريجي دوز مصرف، به دوز مناسب و مطلوب برسند. با مصرف كلن بوترول، فرد احساس گرماي شديدي مي كند. دوز متوسط مصرف كلن بوترول در حدود ۲ الي ۸ قرص در روز توصيه شده است

مصرف كلن بوترول براي ۳ تا ۶ هفته موثر ميباشد و پس از آن خواص ترموژنيك دارو كاهش ميابد . همانطور كه گفته شد كلن بوترول روي افزايش قدرت عضلات اثر ميگذارد اما اين مساله از خواص محرك كلن بوترول سرچشمه ميگيرد(به همان افزايش قدرتي شباهت دارد كه مصرف كنندگان افدرين با آن مواجه ميشوند). با اين وجود باز هم اين مساله قابل بحث است.بسياري از ورزشكاران معتقدند اگر كلن بوترول با ساير داروها تركيب شود مسلما اثرات چربي سوزي آن افزايش ميابد.زماني كه كلن بوترول با داروي قوي سيتومل (cytomel) تركيب ميشود اثرات ترموژنيك و چربي سوزي آن بسيار چشمگير ميشود.اين مساله تا آنجا ادامه ميابد كه ورزشكار هنگام آماده شدن جهت حضور در رقابتهاي ورزشي با كاهش چربي اضافي مواجه ميشود بدون اينكه كالري مصرفي خود را كاهش داده باشد.چنين تركيبي ميتواند طي دوره استروئيد بكار برود و در نتيجه خواص آنابوليك بيشتر نمايان ميشوند.

 

زماني كه تحت دوره مصرف دارو بسر ميبريد در ميابيد اين عوامل كات دهنده عضلات ميتوانند از ذخيره چربي اضافي ممانعت كنند. حتي زماني كه آندروژن هاي قوي آروماتيز ي را مصرف ميكنيد باز هم اين مساله صحت پيدا ميكند. زماني كه هورمون رشد مصرف ميكنيد تركيب كلن بوترول با هورمون تيروئيدي بسيار عادي و متداول است بطوري كه اثرات ترموژنيك و آنابوليك اين روش درماني تقويت ميشود

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.