خواص كپسول جلبك اسپيرولينا

۳۵ بازديد

اسپيرولينا يك جلبك سبز تيره رنگ است با ميزان زيادي ويتامين، مواد معدني و غيره؛ به طوري كه به معدن طلاي غذايي شهرت دارد. آزتك‌ها از همان اوايل قرن بيستم از اين جلبك استفاده مي‌كردند و سپس از سال 1970 آوازه‌ي آن به بيشتر كشورهاي دنيا رسيد. و  به دليل ويتامين هاي فراواني كه دارد ضد خستگي است. همچنين اين جلبك به خاطر اينكه سرشار از اسيدهاي چرب ضروري و پُلي‌ساكاريدها مي‌باشد و مي‌تواند ميزان قند خون را كنترل كند.

موارد مصرف دارويي كپسول اسپيرولينا قرص اسپيرولينا نوعي مكمل حاوي انوع ويتامين و مواد معدني نظير B12 ،B6 ،B1 ،E ،A، اسيد فوليك، روي، منيزيم، آهن، فسفر، كلسيم و… بوده كه از جلبك سبز آبي تهيه شده است. اسپيرولينا حاوي طيف متنوعي از مواد مغذي و ويژگي‌هاي كمك درماني اثبات شده است كه مي‌تواند از اين نظر مورد علاقه ورزشكاران و افرادي باشد كه بدن آن‌ها نياز به دريافت مكمل غذايي دارند.

 

نحوه ي مصرف قرص اسپيرولينابراي بزرگسالان روزانه بين 4 تا 6 قرص و در كودكان 2 تا 3 قرص قبل و يا بعد از غذا به همراه آب فراوان ميل شود .شما ميتوانيد اين قرص را در هر ساعتي از روز مصرف كنيد، اما چنانچه براي رژيم لاغري از آن استفاده مي كنيد بهتر است كه يك ساعت قبل از غذا جهت بهبود كاركرد دستگاه گوارش و افزايش هضم و جذب آن مصرف شود و اگر براي افزايش وزن و درمان سوء تغذيه استفاده مي شود بهتر است يك ساعت بعد از غذا ميل شود.

 


زمان ماندگاريدر صورت نگهداري مناسب زمان ماندگاري آن بيشر مي شود . براي جلوگيري از جذب مجدد رطوبت ، آنها بايد در ظروف خشك و تميز بسته بندي شده و در محل خشك و دور از نور خورشيد و يخچال (منظور دماي محيط مي باشد ) نگهداري شوند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.