نگهداري لوازم آرايشي

۳۷ بازديد

نگهداري از كرم ضد آفتاب

به اين دليل كه قرار دادن كرم هاي ضد آفتاب در محيط هاي گرم منجر به كاهش مقاومت و كارايي آن‌ها در برابر اشعه ماورا بنفش مي‌شود بهتر است اين محصولات را به دور از تابش مستقيم نور و يا درون يخچال نگهداري كنيد.

لوازم آرايشي پودري

برخلاف اكثر لوازم ارايشي كه لازم است در محيطي خشك و خنك نگهداري شوند، محصولات پودري مانند سايه چشم، پنكك و رژ گونه براي نگهداري درون يخچال مناسب نيستند. اين دسته از محصولات تنها بايد در محيطي خشك و به دور از گرما نگهداري شوند.

عطر

بر طبق مطالعات صورت گرفته، گرما و نور مي‌تواند باعث تغيير رنگ، رايحه و تركيبات برخي از لوازم آرايشي از جمله عطر و ادكلن شود. به همين خاطر معمولا توصيه مي‌شود كه اين دسته از محصولات آرايشي را در محيط هاي سرد و خنك مانند يخچال و يا به دور از نور مانند كشو يا داخل كمد نگهداري كنيد.

ريمل

اين محصول هم بايد در محيطي خشك و خنك نگهداري شود البته اين نكته را به خاطر داشته باشيد كه پس از استفاده از ريمل درب آن را به خوبي ببنديد تا از وارد شدن هوا به داخل آن جلوگيري كنيد.

مدادهاي آرايشي

براي جلوگيري از فاسد شدن مدادهاي آرايشي لازم است آن‌ها را در محيطي خشك و به دور از نور آفتاب نگهداري كنيد. هم چنين پس از هر بار استفاده درب آن‌ها را به خوبي ببنديد. بهتر است براي تراشيدن بهتر مدادهاي آرايشي از يك ساعت قبل آن‌ها را درون يخچال قرار دهيد.

برس و قلمو

برس‌ها و قلموها يكي از مهم ترين و پراستفاده ترين ابزارهاي آرايشي هستند و در صورتي كه به درستي از آن‌ها نگهداري نشوند و يا در صورت آلوده بودن مي‌توانند به پوست آسيب برسانند و باعث ايجاد جوش و آكنه يا التهابات پوستي شود بنابراين لازم است هفته‌اي يكبار آن‌ها را با آب گرم و صابون و يا شامپو بچه تميز نماييد. پس از شست و شو برس‌ها آن‌ها را بر روي يك دستمال يا پارچه مناسب به صورت افقي قرار دهيد تا خشك شود. برس‌هاي آرايشي بايد در محيطي خشك نگهداري شود. هم چنين بهتر است براي نگهداري آن‌ها از جعبه‌هاي نظم دهنده لوازم آرايشي استفاده كنيد.

لاك

معمولا نگهداري لاك ها در محيطي گرم منجر به تغيير رنگ و كاهش غلظت آن‌ها مي‌شود بنابراين بهتر است آن‌ها را در محيطي خنك نگهداري كنيد.

كرم پودر مايع

مطالعات انجام شده نشان مي‌دهد كه محيط هاي خشك و به دور از گرما مكان مناسبي براي نگهداري كرم پودرها هستند. قرار دادن كرم پودرهاي مايع درون يخچال انتخاب مناسبي نمي‌باشد چون سرماي بيش از حد مي‌تواند باعث سفت شدن و عدم كارايي آن‌ها شود.

 

https://healthana.ir/%d8%b1%d8%a7%d8%b2%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%86%da%af%d9%87%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d9%84%d9%88%d8%a7%d8%b2%d9%85-%d8%a2%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b4%db%8c/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.